Yolcu – The Traveler

Chris de Burgh dinliyorum. Bu aralar baska bir sey dinleyemiyorum. Herkesce malum Lady in red disinda The Traveler sarkisini bilirdim sadece ve en sevdiklerim listesine girmisti coktan. Kavganin her seyden önemli oldugu eski zamanlardan bir hikaye anlatiyordu. Intikami icin sakin ilerleyen ürkütücü bir adam.

Sonra nasil olduysa bir yerlerden elime gecti tüm albümleri, muhtemelen dayimdan aldim. Uzun zamandir kendimce bir müzisyen kesfetmemistim. Kesfetmekten kastim daha önce dinlemedigim birini oturup dinlemek, ama öyle meshur sarkilari disinda, albüm albüm dinlemek, yani anlatmak istedigini duymaya calismak. Ve karar vermek sonra sevip sevmedigime. ‘Yillarca dinlemeye devam edecek miyim yoksa peki deyip gececek miyim’ kesif süreci. Bu kez de The Traveler’in kalbimdeki nacizane yeri dolayisiyla onun da icinde yer aldigi Best Moves albümünden basladim. Ilk kez kulaklarima taktigimda Havana’dan yola cikmistik Cayo Santa Maria icin. Hasta eden klimali otobüste, sen ve gürültülü diger yolculardan biraz kendimi soyutlamak ve otobüs camindan tanik oldugum güzel ülkeyi daha huzurlu seyredebilmek icin.

Ve albüm basladi The Traveler sarkisiyla. Tanidik ezgi ve hikaye sardi beni, hafiften gülümsetti. Sonra Patricia the Stripper geldi, saskinlik ve hazla dinledim. Spanish Train’i daha önce dinlememis oldugum icin kendime kizdim. A Spaceman came traveling’de insanligin en eski hikayelerinden birini bir bebegin ninnisine baglayip anlatabilmesine hayret ettim. Hikayedeki annenin gitmekte oldugumuz adaciga adini vermis olmasi mekani bütünledi sanki. Crusader’sa hepten ilgincti: hakli ve haksiz, zalim ve mazlum, mümin ve kafir hangi tarafta oldugunuza göre degisir!

Küba üst baslikli bir yazida Arjantin dogumlu Irlandali bir müzisyenden bahsediyor olmam alakasiz görülebilir. Ama iste kesif bu yolculuga denk geldi. Ve albümün kendisi de ayri bir yolculuktu zaten. Seyahat biraz da insanin durup neler kacirdigini farkedebilmesi icin hayatta bir moladir sanki.

Bu arada elbette yerel sarkilari da dinledik, cok yetenekli müzisyen ve danscilar izledik. Onlari daha sonra anlatacagim.

Su an bu satirlari yazarken Dortmund konserini dinliyorum. Yakinlarda sevincle ögrendim ki 2013 Mayis’ta Regensburg’a geliyormus Chris de Burgh. Yeni yil planlarina büyük harflerle eklendi hemen!

 

Bir Cevap Yazın

