Portofino – son durak

Yine çok uzun oldu yazmayalı, kusuruma bakılmasın. Sene-i devriyesi gelmeden artık bu İtalya gezisinin son yazısını yazmak elzem. Sürprizi yok yazının, başlık ortada, son durak Portofino. Hani şu meşhur şarkıdaki aşkın bulunduğu yer.

Çok güzel olduğunu duymuştum ama böyle cennetten bir köşe de beklemiyordum açıkçası. Konaklama çok değil aşırı pahalı olduğu için bir kaç kilometre uzaktaki bir köyde kaldık. Genelde de parasının hesabını bilmeyenler hariç bu şekil yaparmış. Otelimizin adı kediydi, bir başka Akdeniz şakası! Gece ama şöyle bir kalesi var ışıklar içinde.

Ertesi gün kahvaltıdan sonra Portofino’yu ziyaret edip dönüş yoluna koyulmaktı amacımız. Arabayla kıyı boyunca ilerlerken bir sürü insanın yürüdüğünü gördük, amaç biraz spor ama daha çok da mevcut tek park yeri seçeneğinin sunduğu ilginç fiyatlardan kaçınmak. Olumlu tarafı park yeri bulmak zor değil!

Portofino iki bilemedin üç sokaktan oluşan ve minik bir koyu olan bir köy, köycük hatta. Bir çocuğun pastel boya kutusundan fırlamış gibi rengarenk ve şen. Sebebini tam izah edemeyeceğiniz bir sevinçle sarmalanıyorsunuz. Su bile sadece mavi değil, renkli kayıkların dansından. Güneşli sırtlar yemyeşil parlıyor.

Sakini var mı bilmiyorum, turistlerden seçebilmek mümkün olmadı. Ama bir film setinde yaşamak gibi olurdu herhalde Portofino’da ikamet. Ağaçların arasına gizlenmiş, kime ait olduğu bilinemez böyle evler de vardı o iki sokağın dışında. Bilinemezlik bir boşluk bırakıyordu sanki zamanın ve mekanın orta yerinde. Evlerin içlerinde kimse yoktu bana kalırsa, ya da daha doğrusu evlerin içleri yoktu.

Fazla değil, bir iki saat geçirdik. Yürüdük. Kendisi resim sessizliğinde olan bu yerin fotoğraflarını çektik. Fotoğraflar gerçeğine nazaran bir tık soluk. Oysa güneş yıkıyor sabah akşam duvarları pencereleri, sıcacık. Gidilesi, görüesi..